بازار خودرو ایران در سال ۱۴۰۳ سالی پرفراز و نشیب را پشت سر گذاشت؛ از رکود نسبی در خرید و فروش تا نوسانات نرخ ارز و ورود برندهای خاص، همه بر تصمیمگیری خریداران و فروشندگان تأثیرگذار بودند. در این میان، پلتفرم «سوییچ» با ثبت دادههای قابلتوجه از بیش از ۲ همت معامله، روایتی بیواسطه از سلیقه، رفتار و ترجیحات مصرفکنندگان ایرانی ارائه میدهد.
سال ۱۴۰۳ را میتوان یکی از سالهای پیچیده و متضاد بازار خودرو در ایران دانست. در حالی که در بسیاری از ماهها قیمتها در یک بازه محدود ۵ درصدی نوسان داشتند، برخی از خودروهای خاص، لوکس یا حتی داخلی پرتقاضا، شاهد افت یا جهشهای مقطعی قابلتوجه بودند. سوییچ، بهعنوان یکی از بازیگران فعال در پلتفرمهای خرید و فروش خودرو، نهتنها از منظر حجم معامله قابلتوجه ظاهر شد، بلکه دادههایی شفاف از رفتار بازار ارائه داد که برای تحلیلگران، مصرفکنندگان و فعالان صنعت خودرو ارزشمند است.
[1404/03/20 15:30]